wtorek, 4 stycznia 2011

Raport 3 czyli spojrzenie na Pochodzenie.

Klanarchia daje możliwość gry postaciami o 4 różnych narodowościach (autor znów daje znać o sobie ,że jest okultystą na miarę „piątkowego” Bill’a Bridgesa z nowej linii Świata Mroku) . Cztery mocne archetypy lekko korzystające z naszej współczesnej historii, cztery zupełnie różne spojrzenia na świat – jednakże w tym wszystkim doskonale się uzupełniające i dające fajną „bazę” na dalsze profesje postaci które wybieramy później. W skrócie (naprawdę dużym) mamy archetyp krnąbrnego napierdalacza, oszukańczego cwaniaka, lakonicznego technika oraz skrytego mistyka.

Jak to działa? Ano tak samo jak w przypadku wielu wielu tytułów które były grane wcześniej – 7th Sea, Monastyr, Neuroshima, Świat Mroku (bardziej ten nowy), CthulhuTech itd. .. wybieramy narodowość/pochodzenie które niejako definiuje nasz system wartości, z grubsza zachowanie i predyspozycje a następnie przychodzi czas na profesje. Warto pochwalić autora za to ,że oprócz zwykłego opisania każdej z Rodzin zamieścił takie rzeczy jak : typowe imiona, przykładowe nazwy klanów, zwyczaje i złote zasady rządzące Rodziną oraz typowy ubiór członka rodziny. Miło bo nie w każdym systemie coś takiego istnieje. Jest to tym bardziej potrzebne im mniej gra czerpie ze stereotypów naszego świata – np. w takim 7th Sea byłoby to raczej średnio potrzebne – każde z Państw z gry miało swój odpowiednik w naszej Europie i bazowało na wyolbrzymionych czasem stereotypach. Z kolei w Monastyrze nie zawsze mieliśmy 100% potrzebnych informacji a świat różnił się od naszego znacznie i w ogóle prawie na nim nie bazował.

Zaraz na pierwszy ogień idą Kompanie Sołdackie …

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz